jalan Tarbiyyah itu sangat indah.....

Thursday, April 5, 2012

waktu kecilku..^_^

Assalamualaikum warahmatullah...semua.. syuqran krn sudi baca.. sesawang saya yg hodoh dan buruk ini...^_^ maaflah masih dalam pembaikan.... teringat saat dan detik zaman kecilku... sewaktu umur saya dalam lingkungan 11 tahun hingga lah sekarang... macam-macam yg berlaku dan terjadi dalam pengalamn episod hidup saya.. dulu waktu saya kecil saya tak pernah terfikir-fikir dan memikirkan.. apa yg berlaku sedang belaku dan yg telah berlaku.. dan tak pernah ambil berat lansung.. dan sekarang saya asyik memikairkannya.. apa akan terjadi episod hidup saya selepas ini dan apa yg akan terjadi dan apa yg berlaku, apa pun saya berserah pada pemilik penguasaan dunia dan diri ini..hanya berharap yg terbaik dalam hidup saya selepas ini... sejak saat ini saya akan berfikir sebelum buat keputusan.. buat dari fikiran saya sahaja malah org lain juga terutama family saya, saya nak buat yg terbaik dalam hidup saya.. saya perlu bersedia dengan segala apa keputusan yg akan saya buat... dulu waktu zaman kecil-kecil semua orng yg berada di sekeliling saya tak pernah hiraukan saya.. saya sedar diri saya ni ssiapa, manusia yg selalu di lupakan dan tak boleh diharpkan.. dan saya sendiri sedar diri saya ini siapa..dari siti saya cuba kejar cinta ALLAH agar saya sentiasa berasa di hargai dan di kasihi. zaman kecik-kecik saya.. saya selalu bermain bola dgn dua org adik saya, setiap ptg mereka mesti ajak saya,tak main bola jogging, tak pun main basikal..itulah aktiviti saya..tapi skrg tak lagi.. zamn kecik-kecik saya dulu selalu umi buat donat coklat untuk jualan di sekolah..saya suka sangat donat umi sabab dia terlu lembut dan gebu macam umi..^_^ zaman kecik-kecik dulu.. abuya selalu bawak saya dan kakak saya pergi taman tasik titiwangsa tak pun perhentian jalan duta sbb nak tgok abuya main tenis... tapi skrg dah besar tak boleh dah..abuya pergi sorang2 je.. zaman kecik-kecik saya dulu abang ujey selalu ajak saya dan lain2 main kete dekat tanah, macam2 jalan dan bangunan direka..hebat nyer abg saya... sampai tangan saya di penuhi dengan tanah... hingga kena marah dgn umi... zaman kecik-kecik saya dulu kakak saya selalu ajak saya main anak patung kertas.. best sangat walaupun hanya kertas tapi boleh main taw...itu je yg saya mampu beli..:) zaman kecik-kecik saya dulu..abag kakak dan adik saya selalu main pondok-pondok... best sgt time tue... sampai gigi saya yg depan nih patah.. zamn kecik-kecik dulu saya selalu bergaduh dgn adik saya.. dye selalu pukul saya dan saya slalu buli dye....hehehe sampay sekaarg pun.. zaman kecik-kecik dulu kami sekeluarga mesti kena solat berjemaah sama-sama selepas solat abuya mesti bagi tazkirah pada kami ..mengenalkan kami pada pncipta yg maha esa itulah zaman kecil saya bersama degn keluarga saya yg sangt penuh memori indah dan bahagia. saya rasa sangat bahagia dan tenang..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...