jalan Tarbiyyah itu sangat indah.....

Saturday, April 28, 2012

tawakal....



ya ALLAH...
dalam kembara ini kau mengajarku erti tawakal
pada lambungan dan lentungan awan
ada takut dan harap
ada cemas dan tenang...
ya Allah,...
terlalu rapuh rupa-rupanya imanku padamu 
terlalu jauh penyerahanku padamu
aku takut ya Allah...
di mana aku disisimu?
ya Allah...
pimpinlah aku
didiklah aku
terimalah aku
sebagai hambamu yang yaqin
selalu menyerah kepadamu
dimana jua keadaan
di mana jua kedudukan
yg kuharap hanya padamu
rahmat dan pembelaanmu
kemudi hati ku kian longlai
pelayaran ini terlalu panjang
kembara seakan tak berhujung
aku lelah...
kaulah yg maha gagah
pada kelemahan dan keletihan ini
ku pohon engkau pulihkan
berilah ku kekuatan
untukku teruskan perjuangan..

# dikaulahsegalanyabagiku......T_T..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...