jalan Tarbiyyah itu sangat indah.....

Thursday, September 8, 2011

bantulah Aku Ya Allah....

“Ya Allah, tenggelamkan aku dalam kecintaan-Mu agar tiada satu pun yang dapat memalingkan aku daripada-Mu. Tuhanku! Engkau akan mendekatkan orang yang dekat dalam kesunyian kepada keagungan-Mu. Semua ikan di laut bertasbih di dalam lautan yang mendalam dan kerana kebesaran kesucian-Mu, ombak di laut bertepukan. Engkaulah Tuhan yang sujud kepada-Nya malam yang gelap, siang yang terang, falak yang bulat, bulan yang memeranngi, bintang yang berkerdipan dan setiap sesuatu di sisi-Mu dengan takdir sebab Engkaulah Tuhan Yang Maha Tinggi lagi Maha Perkasa.”

Setelah sampai ke helaian yang terakhir, terasa air mata menitis di pipi. Syukur Ya Allah, masih ada masa untuk menginsafi kelemahan diri, masih ada peluang untuk meningkatkan iman di hati.
Saya sedar, pemilik cinta hati ini setelah Allah dan Rasul ialah satu-satunya lelaki bergelar suami. Redha Allah bagi seorang wanita yang telah berkahwin adalah bergantung kepada redha seorang suami ke atasnya. Alhamdulillah, sempat saya bermuhasabah diri.

Wahai diriku yang amat aku sayangi, teruslah bermujahadah! Kebahagiaan itu memerlukan pengorbanan. Pengorbanan seorang insan yang penuh dengan rasa kehambaan. Semoga ada keberkatan pada permulaannya, pada pertengahannya dan pada pengakhirannya. Amin Ya Rabbal Alamin…
“Ya Allah, teguhkan kekuatanku dengan adanya dia. Jadikan dia teman dalam urusanku agar kami banyak bertasbih kepada-Mu dan banyak mengingati-Mu.” [Taha: 31-34]

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...