jalan Tarbiyyah itu sangat indah.....

Wednesday, March 28, 2012

Bersabarlah wahai diri.....

Bissmillahirrahmanirrahim...
alhamdulillahi rabbil alamin..

syukur, masih di kurniakankan nikamat iman dan islam moga iman yg sedikit ini mampu memeberi kesana pada jasad utk melakukan ketaatan dan segalah perintah darinya..insya'allah..

namun acap kali ujian datang menimpa diri ini.namun terjadilah apa yg kita tidak ingin terjadi dalam hidup ini, kita ingin putih namun hitam pula yg menjelma.kita dambakan kejayaan namun kegagalan yg menimpa.masa itu diri ini bertanya apa lagi yg tidak kena?? knapa aku yaAllah..

ketika itu hati merintih sepi,semuanya yg ditadbir tidak kena pada hatiku ini, timbullah bunga-bunga pemberontakkan drpd dlm diri hamba yg kerdil berhadapan dengan ketentuan Allah yg maha perkasa dan maha luas.sama ada di sedari atau tidak di sedari..

dan firman allah:
Dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu. dan boleh jadi sesuatu yg kamu tidak sukai padahai ia amat baik bagimu.dan allah maha mengetahui sedangkan kamu tidak tahu. baqarah:216

Sesungguhnya dalam ujian allah terselit nikmat-nya. mungkin kira tertanya-tanya. mungkin kita tetanya-tanya apakah nikmatnya bila sakit,gagal,miskin,di hina dan dll

inilah hakikat kehidupan yg di pilih Allah untukku. aku akan terus berbaik sangka dengan allah.. dia akan mengubat,melapang dan memberi kemenangan di sebalik ujian ini.ya.aku tidak tahu, kerana ilmuku terbatas.tetapi kerana Allah maha penyayang telah memilih ujian ini utk diriku, maka aku yakin ilmu-nya maha luas.yang pahit itu akan menjadi ubat dan yg pedih akan menjadi penawar. Ya Allah tingkatkan imanku bagi mendepani setiap ujianmu, ya ALLAH..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...